Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Rybniku

Aktualności

RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

30.01.2025

MECHANIZM POWSTAWANIA STRESU

-         Stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja

-         Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?

-         Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?

-         Sposoby zapobiegania – by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy

-         Rozpoznawanie oraz kontrola emocji w sytuacjach zawodowych wywołujących napięcie i stres

-         Rytuały przejścia z trybu działania do trybu bycia

-         Dobre nawyki w efektywności osobistej

-         Reakcja organizmu na stres

OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?

-         Reakcje fizyczne

-         Reakcje psychologiczne

-         Zmiany w zachowaniu

-         Stres w służbie związany z zagrożeniami

 

TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?

-         Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu

-         Strategia poznawcza

-         Strategia emocjonalna

-         Fantazje, myślenie życzeniowe

-         Współdziałanie z innymi

 



 

SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM

-         Mechanizmy obronnych w skutecznym raczeniu sobie ze stresem

-         Metody i sposoby redukowania stresu w sytuacjach zawodowych i prywatnych

-         Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)

-         Tłumienie a transformowanie emocji

-         Identyfikowanie własnego wzorca

-         Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna

-         Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?

-          rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia

-          szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji

-          wyrażanie emocji pozytywnych

-          psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem

-          autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń

-          rodzaje oddechu

-          Praktyka świadomego oddechu

-         „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia

-         Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie” / „Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / „Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne

-         Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?

-         Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

CENA SZKOLENIA JEST DOSTOSOWANA DO ILOŚCI OSÓB W GRUPIE

Czytaj dalej »

PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI I MOBBINGOWI W MIEJSCU PRACY

30.01.2025

 

DYSKRYMINACJA

­           Uproszczenie definicji dyskryminacji

­           Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji

­           Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

­           Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji

­           Otwarty katalog dyskryminacji

­           Dyskryminacja a zatrudnianie i zwalnianie pracowników

­           Dyskryminacja a warunki zatrudnienia

­           Dyskryminacja a awanse

­           Dyskryminacja a szkolenia

­           Dyskryminacja bezpośrednia i pośrednia

­           Dyskryminacja pośrednia przykłady

­           Zapobieganie dyskryminacji

 

MOLESTOWANIE

­           Jakie zachowania można uznać za molestowanie

­           Molestowanie a plotkowanie

­           Molestowanie a żarty współpracowników

­           Molestowanie jako naruszanie godności i upokarzanie

­           Molestowanie jako zastraszanie i tworzenie wrogiej atmosfery

­           Molestowanie seksualne

­           Molestowanie seksualne a seksistowskie żarty i parakomplementy

­           Molestowanie seksualne  - fizyczne, werbalne i pozawerbalne elementy

­           Zapobieganie przypadkom molestowania i molestowaina seksualnego

 

MOBBING

­           Co to jest mobbing? -Istota, pojęcie i zakres mobbingu

­           Jakie zachowania nie są mobbingiem?

­           Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy

­           Skala i rozmiar mobbingu

­           Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych

­           45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana

­           Czy nagrania mogą być wykorzystane jako dowód w sądzie

­           Jak prawidłowo reagować na zarzuty o mobbing i dyskryminację

­           Mobbing pionowy, poziomy i wstępujący

­           Odpowiedzialność przełożonego za zachowania podwładnych

­           Zmiany w podejściu do mobbingu

 

PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY

­           Indywidualne uwarunkowania mobbingu:

Przyczyny zależne i niezależne od ofiary

Stres

Konflikt

Przyczyny po stronie mobbera

­           Przyczyny społeczno- kulturowe:

Stereotypy

Uprzedzenia społeczne

 

PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

­           Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu

­           Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu

­           Fałszywe ofiary mobbingu

­           Zespół kozła ofiarnego

 

TAKTYKI MOBBINGU

­           Poniżanie

­           Upokarzanie

­           Zastraszanie

­           Zaniżanie kompetencji

­           Utrudnianie wykonywania pracy

­           Izolacja

 

ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI

­           Asertywność

­           Szacunek między pracownikami jako przeciwdziałanie zachowaniom nieetycznym

­           Kultura pracy (rozmowa, współpraca, komunikacja)

­           Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu

­           Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa

­           Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

Czytaj dalej »

POPRAWA ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI W FIRMIE

30.01.2025

Cele szkolenia:

–         Zwiększenie świadomości uczestników na temat zasad przeciwdziałania dyskryminacji, mobbingowi i molestowaniu w miejscu pracy.

–         Rozwinięcie umiejętności skutecznej komunikacji interpersonalnej i zespołowej.

–         Wzmocnienie zdolności budowania zaufania i dialogu społecznego w organizacji.

–         Praktyczne doskonalenie asertywności i umiejętności rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy.

–         Wyposażenie uczestników w narzędzia do wspierania integracji i różnorodności w zespołach.

–         Podniesienie kompetencji w zakresie efektywnego zarządzania i przekazywania informacji zwrotnych.

–         Przygotowanie uczestników do wdrażania procedur antymobbingowych i promowania zdrowej kultury organizacyjnej.

 

Korzyści z udziału w szkoleniu:

–         Lepsze zrozumienie zasad równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji oraz mobbingowi.

–         Rozwój kluczowych umiejętności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych.

–         Zdobycie praktycznej wiedzy o budowaniu efektywnych i spójnych zespołów.

–         Umiejętność konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej bez ryzyka eskalacji konfliktów.

–         Zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników poprzez skuteczną komunikację i integrację.

–         Redukcja ryzyka prawnego dzięki znajomości regulacji dotyczących mobbingu i dyskryminacji.

–         Zwiększenie efektywności zarządzania poprzez lepsze zrozumienie potrzeb i różnic osobowościowych w zespole.

 

Metodologia szkolenia:

-              Wykład interaktywny

-              Praca indywidualna,

-              Dyskusja moderowana,

-              Case study

-              Testy autodiagnostyczne,

-              Test osobowości.

Czytaj dalej »

Pozostałe Aktualności

Florysta

Florysta

30.01.2025

Uprawnienia elektroenergetyczne - 06.02.2025 r.

Uprawnienia elektroenergetyczne - 06.02.2025 r.

17.01.2025

Rejestratorka medyczna-01.02.2025 r.

Rejestratorka medyczna-01.02.2025 r.

13.01.2025

Wychowawca wypoczynku-30.01.2025 r.

Wychowawca wypoczynku-30.01.2025 r.

13.01.2025

SZKOLENIE OKRESOWE KIEROWCÓW-KONKURENCYJNA CENA

SZKOLENIE OKRESOWE KIEROWCÓW-KONKURENCYJNA CENA

12.11.2024

Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu

Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu

12.11.2024