PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI I MOBBINGOWI W MIEJSCU PRACY

30.01.2025

 

DYSKRYMINACJA

­           Uproszczenie definicji dyskryminacji

­           Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji

­           Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

­           Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji

­           Otwarty katalog dyskryminacji

­           Dyskryminacja a zatrudnianie i zwalnianie pracowników

­           Dyskryminacja a warunki zatrudnienia

­           Dyskryminacja a awanse

­           Dyskryminacja a szkolenia

­           Dyskryminacja bezpośrednia i pośrednia

­           Dyskryminacja pośrednia przykłady

­           Zapobieganie dyskryminacji

 

MOLESTOWANIE

­           Jakie zachowania można uznać za molestowanie

­           Molestowanie a plotkowanie

­           Molestowanie a żarty współpracowników

­           Molestowanie jako naruszanie godności i upokarzanie

­           Molestowanie jako zastraszanie i tworzenie wrogiej atmosfery

­           Molestowanie seksualne

­           Molestowanie seksualne a seksistowskie żarty i parakomplementy

­           Molestowanie seksualne  - fizyczne, werbalne i pozawerbalne elementy

­           Zapobieganie przypadkom molestowania i molestowaina seksualnego

 

MOBBING

­           Co to jest mobbing? -Istota, pojęcie i zakres mobbingu

­           Jakie zachowania nie są mobbingiem?

­           Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy

­           Skala i rozmiar mobbingu

­           Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych

­           45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana

­           Czy nagrania mogą być wykorzystane jako dowód w sądzie

­           Jak prawidłowo reagować na zarzuty o mobbing i dyskryminację

­           Mobbing pionowy, poziomy i wstępujący

­           Odpowiedzialność przełożonego za zachowania podwładnych

­           Zmiany w podejściu do mobbingu

 

PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY

­           Indywidualne uwarunkowania mobbingu:

Przyczyny zależne i niezależne od ofiary

Stres

Konflikt

Przyczyny po stronie mobbera

­           Przyczyny społeczno- kulturowe:

Stereotypy

Uprzedzenia społeczne

 

PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

­           Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu

­           Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu

­           Fałszywe ofiary mobbingu

­           Zespół kozła ofiarnego

 

TAKTYKI MOBBINGU

­           Poniżanie

­           Upokarzanie

­           Zastraszanie

­           Zaniżanie kompetencji

­           Utrudnianie wykonywania pracy

­           Izolacja

 

ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI

­           Asertywność

­           Szacunek między pracownikami jako przeciwdziałanie zachowaniom nieetycznym

­           Kultura pracy (rozmowa, współpraca, komunikacja)

­           Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu

­           Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa

­           Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

 

CENA SZKOLENIA ZOSTANIE DOSTOSOWANA DO ILOŚCI OSÓB W GRUPIE